Juu taas joku ihme otsikko :) Tällä kertaa sen takia että mulla on huomenna laulukoe ja harjoittelen tässä samalla yhtä laulua missä tuo pätkä on. Kun mietin mitä laulan, päädyin arpomaan kahden laulun välillä. Kummatkin laulut on kirjoitettu aikanaan Jasmine Youlle x3 Mutta kun kummatkin on nättejä ja suht helppoja laulaa. Päädyin Satsukin YOUhun koska osaan sen paremmin kuin Serenaden. Saa nähdä mitä tästäkin tulee.

Pääsin tänään näpäyttämään meidän matikan opea :D Laskettiin kuinka paljon on intian lukutaitoprosentti ja se opettaja jakoi sen väärin. Heh. Muista en tiedä, mutta mulla oli jännää. Sitä paitsi laskin justiin että kun jakson kirjassa on 399 tehtävää ja meidän pitää laskea paljonko me tehdään, niin jos aikoo laskea ne kaikki tehtävät, joutuu laskemaan n. 16,5 tehtävää per oppitunti jos meillä on 24 oppituntia jaksossa. Tähän mennessä mun olisi pitänyt laskea jo 66,5 laskua. Olen laskenut 35. Että näin.

Meillä oli enkunsijaisena paikallinen pikku-julkkis. Se oli hyvä ope, tahdon sen oikeeks enkun opeks :D Lisäksi enkuntunti sisälsi paloharjoituksen. Se sijainen valitsi jonon johtajan (minut -.-) ja pisti mut johtamaan koko luokan kokoontumispaikalle. Asiaa ei auttanut kesäinen tulipalo ja kuulutus "Hälytys, hälytys. Koulussamme on tulipalo jne." Olin aika paniikissa vaikka tiesin että ei täällä missään pala. Pihalle ja kokoontumispaikalle päästyämme sijainen tuli laskemaan meidät ja jotain jutteli niin enköhän minä purskahda itkuun kun selitän sille meidän pikku tulipalosta. Se pyyteli kovasti anteeksi kun eihän se voinut tietää ja sano että valitsi vaan mut kun olin kuulemma niin pystyvän näkönen. Justjoo. Olin sen loppu enkuntunnin ajan ihan pihalla ku päähän tunki kaikki muistot siitä päivästä, iskän ääni savun läpi, ambulanssimatka, kuinka tuijotin ensiavussa monitoria ja yritin mielenvoimalla laskea pulssini alle sataan samalla kun iskä vaikeroi vieressä, kuinka iskä huusi tuskasella äänellä hyvät yöt kun mut vietiin pois, kuinka en saanut sen tähden unta, jouduin soittamaan mummolle ja kaikille ja se pikkuveljen ankara kysymys: "Olitko sää koneella?" Kaikki ne itsesyytökset  ja muiden vakuuttelut ettei se kuulemma ollut mun vika (vaikka tiedän että kyllä se oli.) Luulin jo että sain sen kaiken kaivettua kiven alle ja että mun ei tarvisi enää miettiä sitä päivää. Vaan ei. Perhana.

Noniin siirrytäänpäs vähän keveämälle kentälle taas. Mitäs mun pitikään kirjottaa vielä. En minä muista. Pitäisi ostaa postimerkkejä mutta kun ei ole rahaa. Huominen koulupäivä on ihan kaamea: aamulla laulukoe 8.10, kun ääni on ihanimmillaan, koulua kolmeen ja jokaista ainetta (paitsi no kasipalkkia mutta silti). Laukku on ihan täynnä kirjoja kun täytyy kantaa sitä äikän käsikirjaakin vielä. Oikeesti se painaa enemmän ku 5 Raamattua.

Mutta nyt häivyn lämmittämään saunaa, soon moro!